Khamis, 3 September 2015

PERNIAGAAN BISKUT/MANISAN HOMEMADE

Teks: Norhayati Mohd Nooh
Foto: Norhayati Mohd Nooh


Perkongsian ilmu pada hari ini tentang permintaan terhadap produk homemade.  Produk homemade yang diusahakan sering  mendapat sambutan yang menggalakkan dan mendapat tempat di hati masyarakat setempat.  Rasanya yang lebih enak berbanding produk sedia ada di pasaran mampu membuatkan pelanggan untuk membeli secara berulang kali.

 Jika kita lihat kepada trend semasa, pengusaha produk homemade ini memasarkan produk mereka secara online dengan tenaga kerja yang terhad. Jika permintaan yang diterima semakin meningkat, mereka mungkin perlu untuk menguruskan pengeluaran secara besar-besaran pula. Yang penting ilmu dan kesungguhan untuk mengembangkan perniagaan itu perlu ada dalam diri setiap individu.

Terdapat banyak lagi idea perniagaan kecil yang apabila diusahakan dengan betul, berpotensi untuk berkembang maju. Contohnya dalam pembuatan kek dan pastry, biskut raya dan pembuatan roti. Jenis perniagaan ini mampu menjana pendapatan mereka. Kemahiran yang kita ada perlu digunakan sebaik mungkin bagi menghasilkan produk yang lebih kreatif.

Mengenai  perniagaan Biskut Bangkit ini,pembekal kami menerima tempahan sepanjang tahun sekiranya ada permintaan dari pasaran. Contohnya biskut bangkit cheese@ santan ini boleh dijadikan hidangan manisan sempena kenduri kahwin  untuk diberikan saguhati kepada tetamu.

Kelebihan produk kami ialah:-
1. Dibuat menggunakan bahan-bahan yang asli dan tiada pengawet.
Ramuannya ialah: (Telur , Tepung Ubi , Santan Kelapa , Gula Halus Dan Garam)

2. Dibakar secara tradisional berserta teknologi moden untuk menghasilkan rasa dan aroma yang menyelerakan.

3. Rasanya yang lembut,rangup serta lemak berkirim pasti diminati oleh kanak-kanak serta golongan dewasa dan penggemar kuih tradisional.

 4. Produk keluaran bumiputera Melayu Islam yang halal, suci dan bersih.





*Harus diingat, untuk memulakan perniagaan, tidak perlu tunggu hingga segalanya sempurna. Apa yang penting idea anda boleh diterima masyarakat dan anda boleh terus memulakan perniagaan kecil tersebut. Pengalaman yang diraih sepanjang mengendalikan perniagaan itulah yang menjadikan perniagaan anda bertambah sempurna.


DELIVERY AREA-seremban-bangi-kajang-putrajaya- -KL -shah alam-(kalau ada permintaan)
HARGA BORONG: sila call/sms/pm 012-7482126
Kepada yang berminat boleh berhubung terus kepada saya. Tempahan boleh dibuat DISINI

InsyaAllah..saya sedia membantu.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan