Selasa, 22 September 2015

MUSIM PERAYAAN KEMBALI LAGI..

Teks: Norhayati Mohd Nooh
Foto: Carian google

Raya haji @ Aidiladha tinggal dua hari lagi….nak tahu BISNES yang saya lakukannya dalam musim perayaan kali ni???

Kali ini saya kongsikan dengan anda. Alhamdulillah, saya masih dapat meneruskan membuat pemasaran secara kecil-kecilan perniagaan Kerepek dan Biskut Bangkit Cheese. Tujuan asal saya untuk pasarkan produk tersebut bukan mencari keuntungan semata-mata, tapi untuk membantu sahabat handai @ rakan sekerja untuk memudahkan membuat pembelian. Pada ketika ni ada yang sudah sibuk untuk menyediakan persiapan untuk balik raya ke kampug halaman.
Mungkin anda juga seperti saya tidak sabar-sabar untuk pulang ke kampung. Terbayang-bayang wajah insan yang kita sayang.

Bagi yang bekerja mungkin tiada masa untuk keluar membeli. Maka peluang ini saya cuba manfaat bagi memudahkan proses pembelian dan penjimatan masa. Walaupun pesanan biskut dan kerepek ini tidak sehebat musim raya Aidilfitri,namun ada juga permintaannya. Tidak ketinggalan juga ada kawan-kawan saya yang ingin membawa balik sebagai bekalan untuk santapan seisi keluarga.  

Amalan  sentiasa memberi sedikit buah tangan sekiranya kita mengunjungi keluarga amat digalakkan dan jangan dilupakan. Sesungguhnya sedekah tidak akan mengurangkan rezeki kita.
Sumbangan ikhlas yang kita berikan,InsyaAllah dapat membantu mengeratkan hubungan silaturrahim. Perkara penting yang saya amalkan dengan memastikan produk yang kita jual mestilah menepati citarasa pembeli.

Semoga anda yang menziarahi blog saya mendapat hidayah dan dimurahkan rezeki.
#muhasabahdirisendiri
#Selamathariraya
#Berhatihatibalikkampung.


KEREPEK BAWANG
BISKUT BANGKIT CHEESE











Tiada ulasan:

Catat Ulasan