Isnin, 24 Ogos 2015

PAKSA DIRI UNTUK BERUBAH..

Teks: Norhayati Mohd Nooh
Foto: Carian google
                                                                                               

Pemilihan tajuk ini sebagai motivasi kepada diri saya untuk berubah kearah kebaikan kerana saya sedar saya tidaklah sempurna. Banyak kelemahan yang perlu diperbaiki dalam kehidupan yang kita lalui. Sesungguhnya tiada siapa yang dapat mengubah diri kita sekiranya kita sendiri tidak berusaha. Jika terdetik disanubari anda untuk berubah. Teruskanlah. Jangan jadikan faktor sekeliling membuat niat anda terhenti.Justeru itu, yakin dan cuba kita memaksa diri untuk berubah demi perubahan kearah lebih cemerlang.

Mengikut pandangan saya, ianya melibatkan faktor dalaman seseorang yang ada potensi untuk maju dan berjaya namun ia belum berupaya mengembangkan disebabkan terdapat halangan dalam hidup disamping menghadapai masalah yang kompleks.

InsyaAllah, mari kita sama-sama mencuba untuk melakukan TINDAKAN  LUAR BIASA bermula hari ini dengan:-

v  Mempelajari Kemahiran baru
v  Kuasai bidang yang disukai
v  Sentiasa memaksa diri untuk berfikiran positif
v  Bergaul dengan lingkungan orang berjaya
v  Berani menampilkan potensi diri
v  Sentiasa konsisten@ istiqamah dalam tindakan

Perumpamaan Inggeris ada menyebut  “ IF WE DO WHAT WE LOVE, THEN MONEY WILL FOLLOW YOU”, maka kita cuba usahakan apa yang kita minat.

Semoga saya saya dapat memberi semangat yang positif kepada anda.InsyaAllah kita sambung entri seterusnya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan