Jumaat, 21 Ogos 2015

BUKU ILMIAH

Teks: Norhayati Mohd Nooh
Foto: Carian google


Salam Juma’at, Penghulu segala hari. Saya doakan anda yang menziarahi blog saya mendapat petunjuk dan hidayah dari Allah. Hari ini saya ingin memberi ulasan tentang buku Bekerja & Berniaga Panduan Kejayaan Untuk Suri. Buku ini merupakan salah satu buku motivasi bisnes yang "MUST HAVE & MUST READ" bagi mereka yang sedang mencari-cari bagaimana untuk bermula dalam bisnes.

 Melaui pembacaan yang saya perolehi, dapat saya simpulkan bahawa perkara yang penting sebelum memulakan sesuatu perniagaan ini adalah NIAT sebenarnya apa yang kita hendak capai. Perkara ini adalah langkah permulaan sebelum kita melalui proses berikutnya. MATLAMAT yang jelas @ realistik perlu dihuraikan dengan terperinci bagi memudahkan TINDAKAN yang mantap dapat dilaksanakan. Antara daripada kesan disetiap penulisannya ialah kita perlu memerlukan sesuatu dalam keadaan selesa dan bukan tersedak, perlu berhijrah daripada zon selesa.

Saya suka dengan gaya penulisan yang cuba disampaikan kepada setiap pembacanya dengan bahasa yag mudah difahami, ringkas dan ilmu yang padat berdasarkan perkongsian maklumat serta pangalaman yang telah penulis laluinya.

Alhamdulillah!! Terima kasih atas perkongsian ilmu yang diberikan. Semoga Puan Azura Abdullah terus maju dan hasilkan lebih banyak buku berbentuk motivasi begini.

Semoga perancangan yang  kita laksanakan mendapat RAHMAT dan LINDUNGAN daripada Allah S.W.T. InsyaAllah..Semoga dipermudahkan segalanya dengan izinNYA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan