Jumaat, 20 November 2015

TAMAR COCOA



TAMAR COCOA

Alhamdulillah. Permintaan Tamar Cocoa sentiasa ada. Saya kongsikan maklumat dengan anda “KHASIAT TAMAR COCOA”. Semoga ia menjadi pilihan kepada anda untuk mencuba dan merasai kelazatan minuman ini. InsyaAllah..

Kandungan:
Tamar (kurma) adalah sejenis tumbuhan palma atau bahasa saintifiknya, Phonex dactylifera yang berbuah dan boleh di makan samada masak atau mentah.
Kandungan protein di dalam kurma lebih kurang 1.8% hingga 2.0%, serat 2.0% hingga 4.0%, manakala kandungan gulanya 50% hingga 57% glukosa. Bermakna apabila kita memakan kurma, tenaga yang di serap tubuh adalah serta-merta.

koko atau nama saintifiknya Theoborma cacao. Serbuk koko adalah produk yang di hasilkan bersama lemak koko sebagai bahan terakhir dalam pemprosesan buah koko.
Di anggarkan 100 gram serbuk koko mengandungi pelbagai zat yang diperlukan tubuh manusia termasuklah 10% lemak, 22.4% protein, 46.7% karbohidrat, 2.8% theobromina dan pelbagai vitamin iaitu A, B, D dan E. coklat mengandungi kalsium dan vitamin yang tinggi.

Senergi antara Tamar dan Cocoa menjadikan dua sumber ini bertambah khasiat.


Fungsi:
Membantu masalah kesihatan seperti :-
Stress - Koko meningkatkan kebolehan mengatasi tekanan (stress)
Anemia - Kurma dgn zat besi sesuai bagi orang yg mengalami masalah anemia (kekurangan sel darah merah). Malah wanita yang mengalami haid yg terlalu banyak setiap bulan jugak memerlukan zat besi.
Kulit - Koko melambatkan proses penuaan.
Tekanan Darah Tinggi - Kandungan salasilat (sejenis zat yg menyerupai aspirin) dalam kurma boleh bertindak spti ubat kerana ia mampu mencegah pembekuan darah dan jugak bertindak sebagai anti keradangan menurunkan tekanan darah.
Sembelit - Kurma membantu masalah usus & sembelit.
Dan sebagainya - Kaya dengan khasiat protein serat, glukosa, vitamin A&C, sodium serta potassium.

Kelebihannya:
Tamar Cocoa sesuai dengan lapisan umur bermula 2 tahun dan dapat mengurangkan masalah kesihatan yang anda sedang alami malah menjadi minuman kesihatan rutin harian anda.


Terdiri daripada 3 bentuk :
1. Pek 900g
2. Pouch Bag (20 sachet)
3. Gantung/papan (20)


Harga:
Harga pengguna SEMENANJUNG =RM22.00

Bagi anda yang belum cuba dan mahu cuba Tamar Cocoa ni, jangan ragu-ragu. Confirm lazat.


Buat tempahan sekarang dengan huhungi saya,

DELIVERY AREA-NILAI/SALAK TINGGI
Yatie Whatsapp/sms 012-7482126
Email:yatie6264@yahoo.com.my



Tiada ulasan:

Catat Ulasan