Khamis, 29 Oktober 2015

TIPS SURI BEKERJAYA

Teks: Norhayati Mohd Nooh


Assalamualaikum dan selamat pagi.

Hari ini hari Khamis, minggu terakhir bulan oktober. Terasa pantas masa berlalu dan kita akan melangkah masuk bulan yang baru..Hari ni saya perlu bersemangat untuk menyelesaikan kerja yang ditetapkan. Bila dipandang masih banyak lagi dokumen yang bertimbun-timbun masih tidak disentuh lagi.. maka bagi menghilangkan tekanan saya mengambil masa yang sedikit ini dengan menulis catatan blog. InsyaAllah saya berdoa semoga saya mampu menyelesaikannya..

Bagi anda yang masih bekerja..inilah cabaran yang perlu kita hadapi. Pembahagian masa amat perlu diseimbangkan antara Bekerja dan Berniaga.
Saya kongsikan tip kerja pejabat
1. Sampai pejabat, kemas meja yang bersepah. Kertas dan kerja yang bersepah di meja akan serabutkan lagi masalah
2. Cantas semua fikiran negatif. Banyakkan berdoa selalu
3. Listkan semua yang terlintas di minda dan kerja yang perlu diselesaikan.
4. Pilih semua kerja yang hanya melibatkan anda.
5. Delete task yang tak berkenaan
6. Berikan keutamaan kerja yang perlu diselesaikan.
7. Buat satu persatu sampai siap.
8. Lakukan sekarang. Jangan bertangguh.













Semoga hari ini lebih baik daripada hari semalam. InsyaAllah




Tiada ulasan:

Catat Ulasan